Fii la curent cu cele mai eficiente metode de reducere a costurilor cu flota auto.

Abonează-te la newsletter!

Comunicarea ineficienta dauneaza profitului

1. „Comunicarea lucrează în folosul celor care lucrează la ea” – John Powell

Care este acel lucru care ne deosebește ca specie fața de toate celelalte vietăți de pe planetă? Unul dintre răspunsuri este comunicarea. Faptul că putem transmite idei complexe între noi a generat un avantaj competitiv care, progresiv, ne-a permis să fim specia cu cel mai mare impact de pe planetă. 

Gândiți-vă la ce înseamnă pentru noi să avem comunicarea de partea noastră! Folosind doar limba română suntem capabili să transmitem între noi 80 de mii de idei reprezentate prin cuvinte. Așadar, la ce ne-a ajutat comunicarea până acum și la ce ne poate ajuta de acum înainte?

Răspunsul este legat de coordonare – în trecut, când traiul nostru era mult mai dificil, comunicarea ne-a ajutat să ne coordonam pentru a supraviețui. Comunicarea ne-a ajutat să transmitem ideile noastre mai departe atunci când am făcut o descoperire; iar generațiile următoare au putut aplica aceste idei pentru soluționarea mai ușoară a problemelor.

Acest aspect este cu atat mai important în zilele noastre, în special în mediul de afaceri.  Așadar, dacă apar erori în sistemul de comunicare din cadrul companiei dumneavoastră, de exemplu; atunci ele se vor extinde cu siguranță până cand toate celelalte sisteme vor avea de suferit. Dar ce reprezintă sistemul de comunicare?

Sperăm că această postare este pe placul tău.

Abonează-te la Newsletter dacă vrei să fii la curent cele mai eficiente metode de reducere a costurilor cu flota auto.

Comunicarea

Ca să raspundem la această întrebare, trebuie mai întâi să înțelegem ce este comunicarea; iar cea mai ușoară definiție a comunicării este: Transmiterea unui mesaj generat de o persoană catre altă persoană, printr-un anumit mediu.

De exemplu cum eu trimit mesajele din acest articol către dumneavoastră folosind textul pe care îl citiți acum.

Sistemul de comunicare reprezintă un set de reguli care se aplică activității de comunicare mai ales în cadrul companiilor.

Acestea dictează ce mesaje trebuie să ajungă la o anumită persoană și ce trebuie el sau ea să facă mai departe pentru buna funcționare a proceselor de muncă.

Dacă ați ajuns pănâ aici, probabil că vă întrebați ce legatura are tot ce ați citit cu profitul companiei dumneavoastră?

Legatura apare atunci când activitățile care generează profit depind de comunicarea cu șoferii care se deplasează la locația clienților pentru a presta servicii, pentru a livra bunuri sau pur și simplu pentru o întâlnire de afaceri, în care agenții vând produsele sau serviciile dumneavoastră.

Aici, comunicarea are un rol foarte important în menținerea satisfacției clienților.

De ce este asta important?

2. 77% dintre companiile din Romania încă transmit informații pe hârtie.

Acest indicator nu are deloc o valoare pozitivă; însă ramificațiile care apar drept consecință a utilizării sistemelor clasice de lucru sunt vaste și afectează în principal satisfacția clienților care aduc venituri în mediul de afaceri.

Nimănui nu îi plac întârzierile, așa că ce părere ar putea avea un client despre compania dumneavoastră dacă produsele nu sunt livrate la timp din cauză că ruta șoferului care trebuia să facă livrarea nu a fost actualizată suficient de repede? Dacă, de exemplu, cineva apelează de urgența la firma dumneavoastră care și-a construit reputația că rezolva în cel mai scurt timp problemele cu instalațiile electrice; însă niciun electrician nu ajunge la acea locație toată ziua?

Nimeni nu ar putea să fie mulțumit de o astfel de situație. Asta înseamnă că dacă vi s-ar intampla așa ceva, cel mai probabil că veți genera o experiență neplăcută pentru clientul dumneavoastră.

Din studiile realizate pe piață se estimează că un singur client nemulțumit va povesti despre experiența sa neplacută, în cel mai bun caz și altor 9 persoane; iar în cel mai rău caz și altor 15 persoane. În timp ce, atunci când are loc o experiență plăcută, același client ar povesti despre ea doar altor 4-6 persoane.

Asta înseamnă că este de aproape 3 ori mai probabil ca un client nefericit să spună altora despre experiența lui decat un client fericit. Cum se pot evita astfel de situații?

3. Comunicarea eficienta in companie.

Ca să ne dăm seama de soluțiile posibile pentru evitarea problemelor generate de comunicarea ineficientă, trebuie mai întâi să cunoaștem ce generează acest tip de probleme. Ce credeți că ar fi mai rapid de făcut atunci cand un client ne sună și ne roagă de urgență să prestăm un serviciu de reparație sau de instalare?

Tineți cont că, pentru a finaliza această acțiune trebuie să:

  • Aflați care dintre șoferii dumneavoastră este mai aproape de clientul respectiv
  • Stabiliți care dintre ei ar avea suficient timp pentru a răspunde la această solicitare
  • Îl contactați și să-i transmiteți toate informațiile necesare pentru deplasarea la locația clientului plus tot ce trebuie să facă acolo.

Cum vi se pare mai ușor să faceți acest lucru?

Sperăm că această postare este pe placul tău.

Abonează-te la Newsletter dacă vrei să fii la curent cele mai eficiente metode de reducere a costurilor cu flota auto.

Metoda Clasică:

Prin metoda clasică ați putea să începeți să căutați prin munți de hârtii orarul șoferilor dumneavoastră din ziua respectivă și să comparați manual locația clientului cu solicitarea urgentă față de locația șoferilor dumneavoastră. În orar trebuie să cercetați și cine ar avea timp de așa ceva.

Pe urmă „distracția” nu se termină aici. Următorul pas ar fi să vă sunați fiecare șofer în parte; lucru care va dura suficient de mult timp dacă aveți un număr mai mare de șoferi în companie.

Când îi sunați trebuie să îi întrebați la ce locație sunt, deoarece există posibilitatea ca unii dintre ei să fi terminat o lucrare mai repede și să nu se mai afle acolo unde v-ați fi așteptat dumneavoastră.

Sau, poate că o lucrare a durat mai mult decât s-a estimat de prima dată și lucrătorii tot nu s-ar afla unde credeți dumneavoastră. În final, după multe încercări, reușiți să găsiți un angajat care poate prelua solicitarea. 

După mulți nervi consumați, ați ajuns la partea cea mai ușoară din tot procesul. Puteți să îi transmiteți telefonic toate informațiile necesare privind noua solicitare. 

Peripeția însă nu s-a terminat, acum angajatul dumneavoastră trebuie să caute adresa și să găsească cea mai rapidă rută către client. Cu siguranță că există un mod mult mai ușor sau cel puțin mai simplu de a face toate lucrurile acestea.

Metoda Modernă:

Din fericire, mediul online care s-a dezvoltat în ultimele decenii ne permite să comunicăm mult mai eficient între noi. De asemenea pe piață au aparut inovații; așa cum este aplicația Nexus Driver, care simplifică sistemul de comunicare din cadrul companiilor.

De exemplu, folosind Nexus Driver și Nexus GPS Tracking, varianta eficientă de a rezolva situația de mai sus este:

1. Porniți Nexus GPS Tracking și accesați meniul Proximitate.

Aici, dacă clientul respectiv a mai apelat la serviciile dumneavoastră, atunci veți avea deja locația sa setată ca un punct de interes. Alegeți adresa clientului și căutați care dintre mașinile dumneavoastră se află mai aproape de client. Durează doar câteva secunde pentru a găsi această informație.

2. Trimiteți un mesaj către șoferul dumneavoastră, în care să includeți informații despre client; în special adresa și sarcina pe care o are de realizat.

Agentul poate vedea mesajul foarte ușor pe aplicația Nexus Driver. De asemenea, el poate să vă ceară la fel de ușor informații adiționale dacă are nevoie. În final poate să apese direct pe locația pe care ați transmis-o. Telefonul îi va arăta pe hartă unde trebuie să ajungă.

Astfel se poate reduce la mai puțin de 10 minut, un proces care ar fi durat în jur de o oră.

Aceste procese pot fi îmbunătățite și mai mult cu ajutorul tehnologiei de GPS Tracking. Aflați mai mult despre asta dând click aici.

Sperăm că această postare este pe placul tău.

Abonează-te la Newsletter dacă vrei să fii la curent cele mai eficiente metode de reducere a costurilor cu flota auto.

Un lucru de evitat:

Știați că, în Anglia, în perioada revoluției industriale, mecanizarea brutăriilor a întârziat cu câteva decenii?

Acest lucru s-a întâmplat deoarece investitorii considerau că mecanizarea nu iși avea rostul.

În același timp brutarii credeau că își vor pierde slujbele.

Consecințele acestui fapt au fost devastatoare din mai multe puncte de vedere.

Brutarii erau supra solicitați iar câștigurile pentru munca lor erau foarte mici; Comercianții luau decizii din ce în ce mai ineficiente pentru a reduce costurile – cum ar fi alterarea făinii; Consumatorii nu primeau produse de calitatate datorită condițiilor grele de lucru și datorită alterărilor.

În tot acest timp, companiile care au avut intuiția de a investi în soluții mecanizate, s-au trezit peste noapte cu un avantaj competitiv.

Iar cele care au decis să continue cu utilizarea metodei clasice au ajuns să piardă.

Sugestia noastră este să încercați pe cât de mult este posibil să vă folosiți de avantajele tehnologice pe care le aveți la dispoziție.

Unul dintre avantajele pe care noi vi le putem oferi este Nexus Driver.

Dacă vi s-a părut interesant ce v-am povestit, atunci dați click aici ca să aflați mai mult despre Nexus Driver.